Ақмола облысы
Бурабай ауданы
Веденовка орта мектебі
Усманова Мадина Махметовна
Сабақтың тақырыбы: Мұқағали Мақатаевтың «Үш бақытым» өлеңі
Сабақтыд мақсаты: қазақ халқының біртуар ақыны М.Мақатаев туралы оқушыларға түсінік беру. Ақынның «Үш бақытым» өлеңінің мазмұнымен, идеясымен таныстыру. Мэнер-леп оқу дағдысын, оқушылардың тілін дамыту, сөз байлықтарын толықтыру. Ақынға, тілге деген құрмет, Отанға, поэзияға деген сүйіспеншілікке тэрбиелеу.
Сабақтың түрі: жаңа сабақ
Әдіс-тәсілдері: мәнерлеп оқу, талдау, баяндау, тірек сызбамен жүмыс, көрнекілікті пай-далану
Көрнекілік: ақын портреті, жыр жинақтары, қосымша материалдар
Сабақтың барысы:
I Ұйымдастыру кезеңі
- Сабақтың мақсат-міндетін түсіндіру
- Жаңа сабақ:
1.Ақын туралы оқулықта берілген мәтінді түсініп оқу.
- Сөздік жүмысын жүргізу:
қиыншылық - трудности
қалам - перо
қоғамдағы өзгерістер - изменения в обществе
ескерткіш - памятник
құдірет - бог, создателъ
бөлім - частъ
қолтаңба - 1) автограф, 2) авторское своеобра-
зие, почерк
өмірдің ащы-түщысы - горечъ жизни
туған жер тағдыры - судъбародной земли
бал дәурен, балалық шақ - беззаботное
детство
бағалау - оценить
байыту - обогатить
жаңа бір биікке көтерді - поднял на новую
|
Сөздермен лексикалық жұмыс орындау.
3. Жүппен жүмыс: берілген мәтінді пайдаланып, тірек сызба жасау, баяндап беру.
«Райымбек! Райымбек!» поэмас
|
4. «Қазымыр оқушы» оқыта үйрету ойынын ойнау.
Ойын шарты: оқушылар араларынан жүргізуші сайланады. Оқушылар мэтінді тағы да бір рет жылдам жэне мұқият оқып шығады. Ойынның бірінші кезеңінде белгілі бір уақыт аралығында мэтін мазмұлы бойынша сұрақтар құрастырады. Кім көп су_-рақ құрастырса, сол жеңіске жетеді! Ойынның екінші кезеңінде оқушылар бір-біріне сұрақтар қояды. Жауап қысқа да ну_сқа болуы керек. Жауап берушіні жүргізуші таң-дайды. Ойын соңында көп сү_рақ қойған «Қазымыр оқушы» анықталады.
IV «Үш бақытым» өлеңімен жұмыс:
- Өлеңді мәнерлеп оқу.
- Сөздік жү_мысы:
ойымның алтын кені - клад драгоценных
мыслей
қымбаттырақ - дороже
от алу — взятъ огня
дүниеден түңілу - разочаровыватъся, терятъ
надежду, отрешаться от мира
қор болмау - не страдатъ, не опуститъся,
не пастъ
тас жүректі тіліммен тілімдедім —растопил
речъю ледяное сердце
оты сөнген жан - человек, потерявишй
надежду
3. Өлең мазмұны бойынша кесте толтыру:
Үш бақыт үғымы
|
Ең бірінші бақытым -Халқым менің
|
Ал екінші бақытым - Тілім менің
|
Бақытым бар үшінші - Отан деген
|
Автор ойы
|
Ойымның алтын кені
|
Тас жүректі тіліммен тілімдедім
|
Құдай деген кім десе, Отан дер ем!
|
Менің ойым
|
|
|
|
4. Интерактивті тақтамен жұмыс. Тақтада М.Мақатаевтың «Үш бақытым» өлеңі мен «Отан» деген өлеңінің мэтіні көрсетіледі. Оқушылар хрестоматиядан да оқи алады. Тапсырма: «Үш бақытым» өлеңін хрестоматияда берілген «Отан туралы» өлеңімен салыстыру, ұқсастық табу.
V Сабақты бекіту
Топпен жүмыс.
- топ - М.Мақатаев туралы сұхбат құрастыру.
- топ - «Отан» деген сөзге ақын қандай ұғымдарды сыйғызғанын сызба арқылы көрсету.
- топ - «Сөз сыры» айдарымен берілген тапсырманы орындау.
VI Сабақты қорытындылау. Оқушылар білімін бағалау.
- Өлең неге «Үш бақытым» деп аталғанын өз сөздерімен түсіндіруге тырысу.
- Отан, халық, тіл, бақыт деген сөздерге қандай ұғымдарды сыйғызатындықта-
рын көрсету. Түсініктерін сызба немесе кесте түрінде көрсетулеріне болады:
Сөздер
|
Менің түсінігім
|
Отан
|
|
Халық
|
|
Тіл
|
|
Бақыт
|
|
|
|
VII Рефлексия кезеңі
Мен отбасыма, Отаныма, халқыма, туған тіліме деген махаббатымды, мақтанышымды қалай жеткіземін? Одан өзге бақытым бар ма?
VIII Үй тапсырмасы:
• М.Мақатаев туралы әңгімелей білу.
«Үш бақытым» өлеңін жаттау.
Сабақ тақырыбына сәйкес мақал-мэтелдерді жазып келу, жатқа білу.
|