MY HOBBY - Уроки - Материалы педагогов - Каталог статей - Сайт творческих учителей Казахстана

Суббота, 03.12.2016, 05:25
САЙТ ТВОРЧЕСКИХ УЧИТЕЛЕЙ КАЗАХСТАНА
Вы вошли как Гость | Группа "Гости"Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
Категории раздела
Уроки [284]
Статьи [79]
Презентации [11]
Курсы валют
Ежедневные курсы валют в Республике Казахстан
Наш опрос
Кто посещает наш сайт?
Всего ответов: 730
Гости сайта
free counters
Погода
Погода в Казахстане
Форма входа
Главная » Статьи » Материалы педагогов » Уроки

MY HOBBY
Theme:Topic: Myhobby.Grammar: Present Indefinite Tense
Тип занятия - урок усвоения новых знаний
Цели: формирование навыков устной речи студентов
- Образовательная:
дать учащимся понятие о видах увлечения, закрепить грамматическую тему, активизировать изученную лексику по теме: “Myhobby”,
научить построению монологического высказывания по теме “Myhobby ”.
- Воспитательная:
воспитывать любовь к окружающему миру, воспитывать уважительное отношение к другой культуре.
- Развивающая:
развивать внимание, творческие способности учащихся, а также интерес к изучению иностранного языка,развивать навыки письменной речи;тренировать технику чтения;

Ожидаемые результаты:
а) учащиеся должны знать грам. времена глаголов и грамматически правильное построение предложений
б) учащиеся должны уметь применять лексику припереводе: Myhobby.
с) учащиеся должны быть внимательными и бережливыми к окружающему миру.

The procedure of the lesson:
1. Organization moment.
Greeting -
to sing the Song
- Good morning, students! I am glad to see you. Who is on duty today? Who is absent? What date is it today? What day of the week is it today? The Song: The Greeting song
Thank you for listening to this music! Look at me, are you ready? Let’s begin our lesson!
Today we are having a demonstration lesson. There are some guests at our lesson. I hope all of you are ready to do your best and work hard. Today we‘ll work in this way: first of all we`ll do the phonetic drilling then refresh our knowledge of grammar: Indefinite Tenses and introduce with the new topic: My hobby.

2. Phonetic drilling .
Now let`s revise and remember poem about the sport.
You can swim and play football,
Hockey, tennis, basketball.
You can jump and you can run.
You can have a lot of fun!
Please look at the board. You see the picture.
The task is to insert missing words. Вам нужно вставить пропущенные слова. Find the word.
You can ..... and play ......,
............., ..........., ..................
You can ...........and you can ...........
You can have a lot of ........!
Read the poem and remember
Please look at the board. You see the picture.
Now let`s remember the theme of our last lesson.

3. Checking their home task.

Checking their home tasks. Your home task was divided into two groups.
Please look at the board. You see the picture. What do you see? Name these kind of hobbiesand interests. What kind of hobbies and interestsdo you know? Remember these words.

4. Theme of the lesson. Introduction of the new topic “My hobby”
Vocabulary
What do you like to do?
Answer the questions.
What hobbies do you know?
What hobbies in your opinion
are the most interesting? Why?
What hobbies are the most popular
inBritain?
What hobbies are the most popular
inKazakhstan ?
What is your hobby?

5. Video film
- Watch the video film about Hobbies
- And so answer my question.
6. Text.
Read and translate the text. Answer the questions.
Hobbies are divided into four large classes: doing things,making things, collecting things and learning things.
The most popular of all hobby groups is doing things . It includes a wide variety of activities,everything from gardening to travelling and from chess to volleyball.
Making things includes drawing,painting making sculpture,designing costumes,handicrafts. Some hobbyists write music or play musical instruments.
Almost everyone collects something at some period in his life : stamps,coins math-boxes,books records,postcards,toys,watches.People with a good deal of money often collect paintings, rare books and other art objects.
No matter what kind of hobby a person has,he always has the opportunity of learning from it.

7. Video film
- Watch the video film about Hobbies
- And so answer my question.
- Watch the video film about Hobbies .And so answer my question.
- What are they hobbies?
- What kind of hobbies do you listen in this video?
- What hobbies in your opinion are the most interesting?

8. Oral practice - Dialogue. Make up your own dialogues into pairs.
(pairs work)

9. To sing the song - What do you like to do?

10. Grammar

Ребята мы с вами друг-другу задавали вопросы и отвечали а теперь скажите мне пожалуйста к кому времени они относятся?
 PresentSimple употребляется:
 1. Для выражения обычного, постоянного действия, происходящего вообще, а не в момент речи (сейчас):
 Глагол(V) в PresentSimple употребляется в обычной форме, но в 3 лице ед. числе (после he/ she/ it) глагол принимает окончание -s
 Вспомогательный глагол данного времени do/ does . Мы используем do / does, чтобы задать вопрос или построить отрицательное предложение.Частоупотребляемыеслова в конструкциях с Present Simple: every day, always, never, often, seldom, usually, sometimes, every month/week/night/year/morning/etc.
 For example :
 + We go to school every day. (обычное действие)
 ? Do we go to school every day?
 - We do not go to school every day.
 + She reads.
 ? Does she read?
 - She does not read.
 Или сокращенная форма:
Don’t / Doesn’t

The formation of tenses. Work with the cards
Card 1
1. Write these verbs with –s or –es
1 (read) shereads 3 (fly) it……………………. 5 (swim) she………………………….
2 (go in for) he …………………. 4 (play) he………………….. 6 (finish) it…………………………....
2. Complete the sentences about the people In the pictures. Use:
Eat go live play sleep
1 He plays in the piano. 4 ……………………………………..tennis.
2 They ……………………………..in a very big house. 5……………………………………… to the cinema a lot.
3 …………………………………..a lot of fruit. 6………………………………………seven hours a night.

11. Relaxation
- Game. Show the kinds of hobbies and may use gestures and mime. Let the students guess what hobby you have shown. And without words.
- Reading, Swimming, Gardening ,Dancing ,Cooking, Sports. Football, Drawing, Taking photos ,Collecting

12. Grammar test
Test
13. Homework
So your home tasks is to learn the poem and new words, repeat grammar materials and write 10 sentences. Present Tense. The lesson is over.

14. Conclusion. To sing the song. Thanks you for your attentive and I was glad to work with you.
1. You know the new words (выузналиновыеслова).
2. Youcanaskquestions (вы можете задавать вопросы).
3. You can speak on this topic (выможетерассказыватьтекст).
I give you marks.
The lesson is over. Good bye students!
Категория: Уроки | Добавил: gulmira_bieva (14.05.2015) | Автор: Биева Гульмира Кабдырахымовна E
Просмотров: 461 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Время
Большая перемена
Друзья сайта
Бесплатный школьный портал ПроШколу.ру
Учительский портал
Коллеги
Каталог образовательных сайтов
Домашние ремесла
Домашние ремесла
WEB100KZ
Web100kz.com - каталог сайтов
Web-круг друзей
Сайт учителей Казахстана.Все права защищены.При использовании материалов ссылка на http://sabak.ucoz.org обязательна © 2016Сделать бесплатный сайт с uCozЯндекс.Метрика