Жумашева Айгуль Кенесовна
қазақ тілі пәнінің мұғалімі
Қарағанды облысы
Бұқар жырау ауданы
Ақжар негізгі мектебі КММ
Қазақ тілі 6-сынып
Сабақтың тақырыбы: Сын есім
Сабақтың мақсаты: оқушылар сын есім туралы және оның емлесі мен мағынасына қарай жасалу жолдарын, құрамына қарай бөліну ерекшеліктерін түсінеді.
Міндеттер:
Сын есімнің емлесі мен мағыналық түрлерімен танысады, олардың айырмашылықтары мен ерекшеліктерін сипаттай алады.
Топ мүшелерінің сұрақтарына жауап береді;
Топтағы жұмысты ұйымдастырып, нәтиже шығаруға талпынады;
Қорытынды шығарады.
Сабақтың типі: Жаңа тақырыпты меңгерту
Түрі: «Оқу мен жазу арқылы сын тұрғысынан ойлауды дамыту» технологиясы
Әдіс-тәсілдер: «Ой шақыру» , «Семантикалық карта» стратегиялары
Сабақтың барысы:
1. Топтық жұмыс кезіндегі бағалау
А. Оқушылардың бірін-бірі бағалауы
Не бағаланады? 5 4 3 2
Тақырыпты түсіндіре білуі
Мысалдардың сәйкестігі
Мәнді , орынды сұрақтар қоюы
Топтастарына көмек көрсетуі, топпен жұмыс жасай білулері
Б. Мұғалімнің бағалауы
1. Топтасып жұмыс істеудегі оқушының белсенділігі
2. Жобаны қорғай білуі
Ойды жеткізе білуі
Нақтылығы
Ауызша сөйлеу тілінің мәдениеті
Кестені дұрыс толтыруы
КЕРІ БАЙЛАНЫС ПАРАҒЫ /оқушылардың көзқарасы/
Үй тапсырмасын тексеру:
І. ҚЫЗЫҒУШЫЛЫҚТЫ ОЯТУ
Жұмыс тобына бөлінеді. Әр топ 4-4-тен екі топқа бөлінеді.
Ой шақыру
Сын есім деген кезде ойларыңа не келеді? Мысал келтіру арқылы сын есім туралы білімдерін топтастырады.
Білемін + Білгім келеді ? Жаңа ақпарат V
Әрбір топ мүшелері сын есім туралы білетіндерін, топтастырған мәліметтерін білемін бөліміне жазады. Келесі білгім келеді бөліміне жеке, жұппен, топпен жұмыс жасап, толтырып шығады. Олар білгісі келетін бөліміндегі сұрақтарын ортаға салады.
Жаңа сабақ
СЫН ЕСІМ
Сын есімнің не екеннін сурет арқылы топтастыра отырып, ережесін шығарып алайық.
Қызыл жақсы (сапасы)
(түсі)
қатты (сыны)
Алма (қандай?)
Дөңгелек (көлемі)
Тәтті (дәмді)
Өзара оқыту.
Әр топқа жеке-жеке сан есімнің мағыналық түрлері оның жасалуы бойынша оқиды. Оқып, түсініп алған соң, жаңа мәлімет бойынша әр топ мүшелері тағы да жұмыс тобына бөлінеді. Оқушы кезекпен мұғалімнің рөлінде болып,оқыған тақырыптарын түсіндіріп, қорытындылап айтады. Сол тақырып бойынша оқушылар түсінгендерін түртіп алып отырады, түсініксіз жерлерін айқындайды, тұжырым жасап, сөз кезегін басқаларға береді. Келтірілген мысалдарын жазып отырады.
Оқып болғаннан кейін, оқушылар алғашқы жұмыс тобына келіп үйренген, меңгерген тақырыптарын кезекпен түсіндіреді. Осылай түсініп алған соң, жаңа ақпарат бөлімін толтырады. Алдымен жеке, сосын жұппен, топпен соңында ортаға салады.
ОЙТОЛҒАНЫС
Семантикалық кестені толтыру
Кестені әр топта құрастырғаннан кейін бір оқушы шығып, өз жобасын қорғайды.
Семантикалық кестені толтыру
Дұрыс жауапқа «+» белгі боямыз
Мысалдар
Сын есім Ақ, қызыл, көк Таза, жақсы Көшіп, өнерлі Ащы, тұщы Кіші, тар, қысқа
Сын
есім
Заттың түрін, түсін
Негізгі сын есім
Дәмін
білдір
Көлемін, аумағын
КЕРІ БАЙЛАНЫС ПАРАҒЫ
1. Сұрағы
2. Пікір
3. Ұсыныс
Бағалау
Үйге тапсырма : Сын есімі бар мақал-мәтелдер жазып келу
|