|
Урок-кафе английского языка по теме: "Food"для 5 класса
Урок-«Кафе». Цели и задачи урока: -Обобщить знания учащихся по теме «Местоимения much / many». -Активизировать в речи учащихся употребление лексики по теме «Food and Drinks». -Совершенствовать навыки чтения, письма. - Развивать способность обобщать, делать выводы, работать в группе. Ход урока. 1.Организационный момент ( приветствие, объявление целей и задач урока). 2.Конкурсная программа. I. Give a general word. 1. Carrot, potato, tomato---- 2. Apple, banana, orange---- 3.Tea, coffee, milk, water, juice--- 4.Bread, meat, fish, soup, cheese--- II.”A Sweet Tooth”.Thomas has a sweet tooth. What do you think he likes to eat. Ice- cream, soup, chocolate, bread, butter, banana, spaghetti, jam, sweets, car- rot, potato, cake, cheese, biscuit, apple, porridge, sugar, cookie, meat/ III.Refer the sentences into two columns: much many 1.There isn’t __ soup for dinner. 2.There aren’t __ vegetables in the shop. 3.Are there__ good books at school? 4. Is there__ hot porridge? 5.There is __ ice-cream for you. 6.There are___ bananas on the plate. IV.Write out the words that go with much / many: Soup, meat, fish, chicken , spaghetti, salad, pudding, toast, salt, pizza, egg, Butter, milk, juice, tomato, orange, lemonade, potato, sugar. V. Use in plural: Butter, lemon, cheese, mineral water, egg, apple, sugar , orange, banana, fish, Cola, bread, jam, chocolate, wine, cream, tomato, salt, kymyz. VI. Complete the following: Hi, my name is Sam, I like eating___(Jam, ham) My name is Liz, I like to eat____( cheese) My big brother Jake is fond of ___( cake). And my sister Bunny eats too much___( honey). This girl is Lola. She likes drinking___-(Cola). And this boy is Fred.He likes eating___(bread). But do you want to know that is a dream? It’s ____( chocolate) cake, with lots of____(cream). VII. “My Menu”.( Составить меню, у кого богаче и разнообразнее, тот победил.) VIII.Robin Bobin Wants to Eat.( На плакате нарисованы предметы, нужно выбрать и назвать их на английском языке). IX.Dramatize the dialogues “At the Café” (ex.5 p.134, ex.8 p.135 ) X.Playing games. 1. «Съедобное / несъедобное» 2. «Vegetable.Fruit.Drink.Food» Подведение итогов конкурсной программы.
|
Категория: Уроки | Добавил: SN (26.03.2015)
| Автор: Александриди Светлана Николаевна E
|
Просмотров: 1235
| Рейтинг: 0.0/0 |
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи. [ Регистрация | Вход ]
|
|
|