Цель урока: систематизация знаний учащихся по теме “Моя комната”. Задачи урока: Учебные: • обобщение лексического материала по теме; • активизация употребления конструкций there is/ there are; • развитие коммуникативной компетенции через проектную деятельность. Развивающие: • развитие произносительных навыков; • развитие памяти и внимания; • развитие творческих способностей детей. Воспитательные: • воспитывать умение работать в парах и группе; • прививать любовь и интерес к иностранному языку. Оснащение урока: • тематические картинки; • картинки с различиями; • плакат, карандаши, фломастеры, клей. Ход урока 1. Приветствие. • Good morning, children! (Good morning!) • Nice to see you again. (Nice to see you too.) • What day is it today? • What day was yesterday? • What day will be tomorrow? 2. Вступительное слово учителя: сообщение темы и задач урока. Look around. What can you see in the room? Today at the lesson we are going to revise everything we know about the house. We’ll also revise the grammatical rule with the construction ‘There is/ there are’, read the words, play and speak about our topic. Let’s start! 3. Отработка лексики. Bedroom, living room, bathroom, kitchen, hall.. - Boys and girls answer my questions. What is it? – It’s a … - Let’s remember our poem This is my house It’s number two There is a bedroom, a bathroom and a kitchen too. In my house There is a living room And in the garden All the flowers bloom. (some pupils will tell the poem). While telling the poem, you should work with the picture of the house. Thank you for your telling. I really liked it. 4. Закрепление грамматической конструкции there is/there are в устной речи (парная работа). - Now boys and girls look at the picture and find at least 5 differences between two pictures. Write the sentences.
5. ФР. Now I think it’s high time to have a break. - Stand up. Hands up. Hands down. Hands on hips. Sit down. Stand up. Bent left, bent right. 6. Проектная работа. Ok boys and girls. Now let’s start our projects. You are sitting in the groups. Each group has posters, an envelope with the furniture, coloured pencils, markers and glue. Your task is to create your dream room. You should use all the cards. And if you want, you can draw. Then you should describe your room. You have 15 minutes to do this task. Let’s start. 7. Защита проекта 8. Now the lesson is coming up to the end. Write down your home task. To draw your dream house and describe it. 9. Marks for today. Lesson is over. Goodbye.
There is/There are + ? - Ед.ч. There is ……. There is a book on the table. Is there …..? Is there a book on the table? There is not=isn’t There isn’t a book on the table. Мн.ч. There are …….. There are books on the table. Are there ……? Are there books on the table? There are not=aren’t There aren’t books on the table.
Цель: Дидактическая: повторить, обобщить и закрепить лексико-грамматический материал по теме; Развивающая: развивать память, мышление, логику, навыки чтения и говорения, творческое воображение; Воспитательная: прививать умение работать в коллективе, оказывать взаимопомощь, прививать любовь к дому, порядку и чистоте. Тип урока: обобщение и систематизация знаний. Обеспечение занятия. Оснащение: схема, карточки с заданиями, иллюстрации, инструменты для работы, рабочий кабинет. Учащиеся должны знать: - Лексический материал по теме «Моя комната». - Предлоги места. - Употребление конструкции There is …/ There are …. - Образование вопросительной и отрицательной форм данной конструкции. Учащиеся должны уметь: - Составлять предложения по теме «My Room» - Описывать помещение, используя изученный материал Методы активизации. - опора на имеющиеся знания учащихся; - использование приема «Снежный ком»; - работа в группах; - составление описания картины для закрепления полученных знаний. Ход занятия. I. Организационно-целевой этап: Приветствие: - Good morning, pupils! Glad to see you. Sit down, please. Беседа с дежурным: - Well, who is on duty today? Tell me, please who is absent? Запись на доске темы урока в форме ребуса. Подготовка учащихся к работе на уроке, определение целей и задач урока исходя из темы урока. - Now, let’s begin our lesson. You have been divided into 2 groups. Choose the leader of your groups. (Задача капитана команды: систематизировать работу в группе и в конце урока оценить каждого члена команды). And your first task is to look at the blackboard and try to guess the theme of our lesson. You should remember the English alphabet. 20,8,5,18,5/ 9,19/ 14,15/ 16,12,1,3,5/ 12,9,11,5/ 8,15,13,5/. (There is no place like home). - So, today we’ll try to describe our flat. What do we need for this task? II. Операционный этап: 1. First of all let’s repeat our words on theme "My flat". Well, let’s play our "Jolly football"? I’ll give you balls with words and you should translate them. Is the task clear? 2. Next task will be the following: you should write what there is in the rooms. 1 team – kitchen; 2 team – living room; - Well, I see you remember a lot of words. Good for you. Весь материал - в документе.
|