план урока английского языка "My family" 5 класс - 14 Мая 2015 - Сайт творческих учителей Казахстана

Среда, 07.12.2016, 00:51
САЙТ ТВОРЧЕСКИХ УЧИТЕЛЕЙ КАЗАХСТАНА
Вы вошли как Гость | Группа "Гости"Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
Курсы валют
Ежедневные курсы валют в Республике Казахстан
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 320
Гости сайта
free counters
Погода
Погода в Казахстане
Форма входа
Главная » 2015 » Май » 14 » план урока английского языка "My family" 5 класс
19:45
план урока английского языка "My family" 5 класс
План урока английского языка по теме «My family» Учитель Саден Н.Ж. Класс 5 «б» Тип урока: Урок комплексного применения знаний, умений, навыков с использованием ИКТ Цель: Обучающая: организовать деятельность учащихся по повторению и обобщению пройденного лексического и грамматического материала по теме «My family», степени сравнения прилагательных. Развивающая: совершенствовать у учащихся навыки монологической и диалогической речи, письма и восприятия речи на слух по данной теме. Обеспечить ситуации, способствующие развитию умений анализировать и различать сравнительную и превосходную степень прилагательных, применяя их на практике. Воспитывающая: создать условия, обеспечивающие воспитание чувства любви и уважения к семье, к родителям, к изучаемому языку, формирование навыков самостоятельной работы, вежливое отношение к собеседнику. Задачи: -закрепление лексики на тему «Семья», обобщение и анализ грамматического материала по теме «Степени сравнения прилагательных» -воспитание в школьниках чувства коллективизма, ответственного отношения к учёбе. - развитие памяти, мышления, языковой догадки, творческого воображения, логического мышления. Формы работы: групповая, индивидуальная, парная, фронтальная Ресурсы: - учебник «Hot Spot 2» M. Kondro “Macmillan” 2011; - флип–чарт по теме «Моя семья» - компьютер - маркеры, бумага A-4 - раздаточный материал Ход урока I. Орг. момент (3 мин) - приветствие учителя, проверка готовности класса к работе Teacher: Good morning, students. Nice to see you. How are you? II. Warm-up. Актуализация имеющихся знаний (5 min) T: a) So, look at the interactive board, you see an English poem. Let’s read it. Слайд№ 1 What is the main idea of this poem? Translate it and read yourselves Students: This poem is about a family. T: What does the family mean for everybody? The love of a family is life’s greatest happiness ( slide №2). Любовь семьи - величайшее счастье в жизни. T: Can you find an adjective in this sentence? Is it in comparative or superlative form? So, the children, what will we say about in class today, what topic will you discuss? (О чем мы будем говорить сегодня на уроке, какую тему обсудим?) Students work in groups, suggest their answers. The theme of our lesson is «Family». And what about grammar material? Ss: comparative and superlative forms of adjectives. Постановка учеником собственных целей обучения. T: Well? It’s right, the theme of our lesson is family. And now, can you say what are our lesson’s aims? Каковы же цели сегодняшнего урока? Как вы думаете, чему вы научитесь в конце урока? Дети отвечают. b) Work in groups of six (3 min) T: When I say “start” you have exactly 3 minutes to write as many names of family members as you know in English. Nobody can speak. One person begins writing a word in the given category and then passes the sheet of paper to another person to add another word. Which group has the longest list. (students write words and make up sentences with them) c) Check the home work (выучить наизусть правило и таблицу образования степеней сравнения прилагательных стр. 98, пункт 8) let’s remember a comparative and superlative forms of adjectives (cлайд №3) name 3 forms of adjectives. Complete the chart. c) Game “Bingo” (2 min) (slide №4) adjectives: more talkative, best, longer, tallest, funnier, youngest, shorter, oldest, bigger, most comfortable, smaller, fittest, more beautiful. Who will be a winner? III. Listening and reading the text at p.32 Task 1: look at this picture and listen the text. Try to find the people and things Wayne talks about in the picture. (play the CD 1.34) T: Can you tell the meaning of these words? Sofa, generous, fit, exercise, gym, parties, handsome Task 2: Look through the text and find the superlative forms of adjectives. Task 3: Listen again the text and complete the chart about Wayne’s family (слайд №5) IV. Writing (письмо). Look at the picture in activity 1. Make sentences with: Sally’s the oldest person in Wayne’s family . V. Speaking. Making up dialogues about your families using these adjectives. Student 1: -Who is the oldest person in your family? Student 2: - my grandfather is the oldest person in my family. 2 ученика работают у доски и за ноутбуком. (задание 2 на диске) VI. Sing a song T: Find the song “Our family” on page 91. (play the CD 1.37) Do the activity after singing. VII. Grammar practice. Small competition “Who is the best at grammar?” Task 1. (6-oe задание на диске, ученики выходят по одному и расставляют слова по картинкам) Следующее задание ученики выполняют на взаимопроверку. Task 2. Student A. Complete with the comparative form of the adjective in brackets. 1. I am ________ than my brother (old) 2. I think my sister is ____________than me.(talkative) 3. I think my brother is ___________than me. (friendly) 4. My sister is_________ than me. (funny) 5. I am _______ than my brother. (tall) Student B. Complete the questions with the superlative. 1. Who is the ________student in your class? (tall) 2. Who is___________ student in your class? (hard-working) 3. Who is the _____________ at sport in your class? (good) 4. Who is the_____________ student in your class?(friendly) 5. Who is the _____________ student in your class? (talkative) Task 3. Write six questions with What/Who is the ….in or country? Use the superlative form and these words: 1. Big city 2. High mountain 3. Expensive car 4. Good singer 5. Important person 6. Long river Then answer the questions. (выполняют все по очереди) (слайд №6) Task 4. Задания 3-го уровня Карточки с заданиями. Оцениваются индивидуально. adjective comparative old older young Friendly Tall Good Hard-working talkative funny comfortable big Task 5. Complete the chart, write 2 forms of adjectives (слайд№7) adjective comparative superlative short generous small bad fit handsome beautiful long good nice tall big Task 6 is a test. Choose the appropriate form of adjective in each sentence. 1. I am most / more hard-working than my brother. 2. What is the longest/ longer river in the world? 3. Who is the oldest/ older person in your family? 4. Irma is the taller/tallest student in our class. 5. A parrot is smallest/smaller than an owl. 6. These jeans are most/ more expensive than those jeans. 7. I am worst/ worse than you at Maths. 8. My mum is best/better in cooking than my dad. 9. Which is the nicer/nicest restaurant in your town? 10. What is the best/better thing about living in a city? Task 7. Fill in the gaps with object pronouns. 1. She is younger than we. 2. I am better at Art than he. 3. We are shorter than they. 4. He is more talkative than she. 5. You are funnier than I. 6. They are fitter than you. (Слайд № 8) Task 8. Put the letters in order to make words and match them with pictures. (work in pairs) Young, handsome, beautiful, generous, talkative, friendly. VIII. Home task to write a short essay about family using degrees of comparison (написать сочинение о своей семье, используя степени сравнения прилагательных) IX. Подведение итогов урока. Рефлексия. T: So, children what did you like in our lesson today, what do you remember , what tasks were difficult, which you can do easily? Выставление оценок, комментирование.
Просмотров: 691 | Добавил: Назгуль | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Время
Большая перемена
Друзья сайта
Бесплатный школьный портал ПроШколу.ру
Учительский портал
Коллеги
Каталог образовательных сайтов
Домашние ремесла
Домашние ремесла
WEB100KZ
Web100kz.com - каталог сайтов
Архив записей
Web-круг друзей
Сайт учителей Казахстана.Все права защищены.При использовании материалов ссылка на http://sabak.ucoz.org обязательна © 2016Сделать бесплатный сайт с uCozЯндекс.Метрика